تابلوهای راهنمایی و رانندگی و علائم مهم رو اینجا یاد بگیر

با توجه به این که علائم راهنمایی و رانندگی نقش مهمی در نظم بخشیدن در عبور و مرور و همچنین قبولی در آزمون های آیین نامه رانندگی مانند آزمون آیین نامه ی اصلی و آزمون آیین نامه مقدماتی دارد در این مطلب میخواهیم انواع تابلوهای راهنمایی و  رانندگی و راه های شناسایی و یادگیری آنها را به شما آموزش دهیم.

تابلوهای راهنمایی و رانندگی به چند دسته تقسیم میشوند؟

تابلو های راهنمایی و رانندگی را میتوان به چهار دسته ی اصلی تقسیم کرد این تابلو ها گاهی جنبه ی خبری دارند و گاهی ما را ملزم به انجام کاری میکنند که بر این اساس آن ها را دسته بندی میکنیم.

در ادامه بیشتر با این علائم راهنمایی و رانندگی آشنا میشویم و راه هایی برای شناختن آنها و همچنین مثال هایی از هر کدام را میبینیم.

تابلوهای  راهنمایی و  رانندگی انتظامی

این تابلو ها منع کننده هستند و با دیدن آنها متوجه میشویم از انجام کاری باید بپرهیزیم.اما چگونه این تابلوها  را بشناسیم ؟ این تابلو ها دارای انواعی هستند که در زیر شکل و کاربرد آنها را گفته ایم

علائم دایره ای شکل با نوار قرمز در حاشیه

این تابلو ممنوعیت را میرسانند و با نگاه کردن به شکل وسط آن میفهمیم چه کاری ممنوع است به مثال های زیر دقت کنید.

تابلوهایی دایره ای با پس زمینه ی آبی و بدون نوار حاشیه ی قرمز

این تابلو ها مجاز بودن انجام کاری را میرساند و گاهی مجاز بودن را به چیزی خاص محدود میکند مثلا تابلوی فقط گردش به راست مجاز است.

تابلوهای حق تقدم و سایر تابلوهای انتظامی

تابلوهای حق تقدم و همچنین تعدادی دیگر از تابلوهای انتظامی در دو دسته ی بالا قرار نمیگیرند. در این جا ما علائم حق تقدم را به شما نشان میدهیم. تابلوی اصلی حق تقدم به صورت مثلث نشسته روی یک راس است ولی علایم دیگری نیز هستند که گاهی به این منظور در تقاطع ها نصب میشوند.

علائم راهنمایی و رانندگی اخطاری

علائم راهنمایی و رانندگی اخطاری همان گونه که از اسمشان پیداست خطر به القوه ای را هشدار میدهد این تابلو ها در قوانین راهنمایی رانندگی راننده را ملزم به انجام کاری نمی کنند و راننده با دیدن آنها باید برای جلوگیری از خطر اقدامات لازم را انجام دهد. به طور مثال با دیدن تابلوی دست انداز برای جلوگیری از صدمه به خودرو و بروز خطر باید سرعت را کم کند. این تابلو ها عموما به شکل مثلث با نوار حاشیه ی قرمز میباشند.

علائم راهنمایی و  رانندگی اخباری

این تابلوها آگاهی دهنده هستند و به عنوان راهنمای مسیر کاربرد دارند همچنین اماکن و خدمات را نشان میدهند این تابلو معمولا به شکل مستطیل هستند .

اگه شما هم مثل خیلیا تابلوهای مشابه رو اشتباه میگیرید

یا دوس دارید با خوندن بهترین نمونه سوالات آیین نامه خیلی راحت آزمون آیین نامه رو قبول بشید:

با کلیک روی لینک سوالات آیین نامه مقدماتی برای آزمون آیین نامه مقدماتی آماده بشید.

با کلیک روی لینک سوالات آیین نامه اصلی برای آزمون اصلی آیین نامه آماده بشید.

تابلو های راهنمایی و  رانندگی محلی

این تابلو ها مرز و مسیر جاده را مشخص میکنند همچنین جدا کننده های مسیر و جریان های همگرا را نشان میدهند این تابلو کمک زیادی برای خارج نشدن از محدوده ی جاده به خصوص در شب انجام میدهند و به راننده این امکان را میدهند که با شناخت مسیر از فاصله ی دورتر امکان عکس العمل مناسب تری برای تغییرات مسیر داشته باشد.

دانلود رایگان pdf آموزش کامل تابلوهای راهنمایی و رانندگی

همان گونه که میدانید در این مطلب نمیتوان تمامی تابلو ها و نکات آن ها را آموزش داد به همین دلیل تمام تابلو های راهنمایی و رانندگی به همراه نکات آموزشی آن ها را در یک بسته pdf قرار داده ایم و به صورت رایگان در اختیار شما قرار میدهیم برای دریافت این بسته میتوانید با کلیک روی دکمه ی زیر به صفحه ی دانلود رایگان سوالات آیین نامه رانندگی مراجعه کنید.

دانلود رایگان pdf 

دانلود رایگان pdf تابلوهای راهنمایی و رانندگی
تصویر صفحه ای از pdf تابلوهای راهنمایی و رانندگی
تبلیغ وبسایت خرمایی - خرمای خاتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *