آزمون عملی رانندگی با افسر چطور قبول بشم ؟

با سلام خدمت شما هنرآموزان گواهینامه رانندگی حالا که این صفحه رو میخونید با احتمال زیاد بسیاری از آزمون های سخت گواهینامه مانند آزمون آیین نامه مقدماتی  و  آزمون  آیین نامه اصلی  رو پشت سر گذاشتید و جا داره بهتون خسته نباشید بگیم . اما آزمون عملی رانندگی (یا همون امتحان شهری)  هم خود به تنهایی سدی است که جلوی گرفتن گواهینامه رانندگی را برای بسیاری از عزیزان گرفته در اینجا سعی داریم تعدادی از اشتباهات ازمون عملی رانندگی که بسیار در امتحان عملی رانندگی رایج است را برای شما بیان کنیم تا راحت تر قبول شوید پس با ما همراه باشید.

اما در ابتدا کلیپ جالبی از آزمون رانندگی سید جواد رضویان را مشاهده کنید(دلیل رد شدنش چی بود؟) 🙂

 

 

اشتباهات آزمون عملی رانندگی که بیشتر رایج هستند؟

در اینجا میخواهیم مهم ترین اشتباهات رایج در امتحان عملی رانندگی را برای شما بیان کنیم و تا در زمان امتحان کمتر دچار اشتباه شوید.

  1. آرامش خود را حفظ کنید : بسیاری در هنگام آزمون عملی رانندگی چون در کنار افسر راهنمایی و رانندگی قرار میگیریند آرامش خود را از دست میدهند و دچار استرس میشوند . نگران نباشید افسر چیزی بیشتر از آن که در آموزش عملی رانندگی یاد گرفته اید از شما نمی خواهد.
  2. صبح زود حاضر شوید : سعی کنید یک ساعت زودتر از زمانی که برای امتحان شما مشخص کرده اند در محل آزمون حاضر شوید ( هم استرس شما کم میشود هم میتوانید از اشتباهات ازمون عملی رانندگی دیگران مطلع شوید و شما آنها را تکرار نکنید).
  3. کارهای قبل از حرکت را به درستی انجام دهید: یکی از عواملی که اگر به درستی انجام ندهید استعداد این را دارد که بارها در رد شوید انجام کارهای قبل از حرکت خودرو است لیست کارهای قبل حرکت : کمربند ایمنی ، تنظیم آینه ، تنظیم صندلی، کنترل خاموش بودن همه ی چراغ های هشدار خودرو ( درب ، ترمز دستی ، …) ، خواباندن ترمز دستی.
  4. احتمالا تعداد زیادی از دستور العمل هایی که افسر هنگام آزمون عملی رانندگی به شما میدهد خلاف قوانین است و قصد امتحان شما را دارد  (به طور مثال سر تقاطع یا جلوی درب مسکونی میگه پارک کن) . پس باید بگید که ممنوعه و با اجازه ی افسر اون کارو انجام بدید . لیست دستور های ممنوع: پارک در محل ممنوع، دور زدن در محل ممنوع، سرعت غیر مجاز در مناطق مسکونی، دنده عقب در تقاطع و میدان.
  5. هنگامی که افسر به شما دستور توقف و یا هر عمل دیگر را میدهد و همچنین هنگام رانندگی حتما به تابلوهای راهنمایی و رانندگی دقت کنید.

مهم ترین نکات قبولی امتحان عملی رانندگی

حالا که با اشتباهات آزمون عملی رانندگی اشنا شدید چند نکته عملی مهم که حتما باید رعایت کنید تا در امتحان عملی رانندگی قبول شوید را برایتان شرح میدهیم.

  1. هنگام توقف و حرکت راهنما بزنید.
  2. هنگام حرکت به هر جهت راهنما زده و آینه ی آن سمت را چک کنید.
  3. سعی کنید ماشین زیر پایتان خاموش نشود. برای این کار به ارامی کلاچ را بالا بیاورد و در هنگام نیاز اندکی گاز بدهید.
  4. برای تعویض دنده حتما کلاچ را تا آخر فشار دهید.
  5. در هنگام ترمز گرفتن به آرامی پدال ترمز را فشار دهید و از ترمز ناگهانی پرهیز کنید.
  6. هنگامی که میخواهید به طور کامل توقف کنید حتما ترمز دستی را بکشید و دنده را خلاص کنید.
  7. هنگام پیاده شدن از خودرو در آینه امدن خودرو از عقب را چک کنید و با دست راست درب خودرو را باز کنید.
  8. حق تقدم در رانندگی را رعایت کنید.

خیلی مهم ! رعایت حق تقدم در امتحان شهری رانندگی بسیار مهم است پس برای یادگیری اصولی حق تقدم روی لینک حق تقدم در رانندگی کلیک کنید.

برای یادگیری روش صحیح پارک دوبل و انواع دور زدن دوفرمانه و یک فرمانه که در امتحان شهری رانندگی حتما از شما پرسیده میشود روی دکمه ی زیر کلیک کنید.فیلم آموزش پارک دوبل و دور زدن

اگر در آزمون عملی رانندگی قبول نشوم چه می شود ؟

چیزی نمیشود 🙂 یه امر عادیه که یکی دو بار در امتحان شهری رانندگی رد بشید و معمولا هم این اتفاق می افته ولی آرامش خودتون حفظ کنید و برای هفته ی بعد آماده باشید البته ما برای شما بسته آموزش عملی رانندگی را تهیه کرده ایم که خواندن آن به شما کمک میکند راحت تر قبول شوید . رو دیوار یه پادگان آموزشی نوشته بودن ” به ازای هر قطره عرقی که تو پادگان ریخته بشه قطره خونی کمتر در  میدان جنگ ریخته میشه” . در مورد آزمون عملی هم این مورد صدق میکنه هر چی بیشتر افسر محترم راهنمایی و رانندگی موقع آزمون سخت گیری کنه به این فکر نکنید که هفته بعد باز باید بیام ازمون بدم به این فکر کنید مهارتتون بیشتر میشه و احتمال خطر در آینده کمتر .


دانلود بسته ی آموزش عملی رانندگی

برای راحت شدن کار شما برای قبولی در آزمون شهری رانندگی برای شما بسته ی آموزشی تهیه کرده ایم که با خواندن آن تمام موارد و نکات قبولی در آزمون عملی رانندگی را یاد میگیرید.

این بسته بسیار کامل بوده و تمام مواردی که در امتحان عملی رانندگی ممکن است از شما پرسیده شود را پوشش میدهد.

بسته به صورت فایل pdf میباشد و در تمامی گوشی ها و کامپیوتر و لپتاپ قابل استفاده میباشد.

قیمت محصول: 17 هزار تومان

و در پایان با آرزوی قبولی آزمون عملی رانندگی برای شما و دریافت گواهینامه و رانندگی بی خطر برای شما و دیگران در آینده .

آزمون عملی رانندگی
تابلوی راننده ی جدید رو بعد از قبولی در آزمون عملی رانندگی حتما دریافت کنید

دانلود آموزش کامل آزمون عملی رانندگی

تبلیغ وبسایت خرمایی - خرمای خاتم

2 دیدگاه برای «آزمون عملی رانندگی با افسر چطور قبول بشم ؟»

  1. با سلام ممنون از مطالب خودتون من امروز رفتم امتحان شهری پایه 2 شکر خدا همون دفعه اول خاور و قبول شدم فقط بهتون توصیه میکنم اصلا استرس نگیرید و به خودتون مسلط باشید .موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *