4 روش برای کم کردن استرس امتحان رانندگی و آیین نامه

حتما برای شما هم پیش آمده در هنگام اتفاقات مهم زندگی دچار استرس شوید. استرس در امتحان رانندگی و آیین نامه نیز در میان هنرجویان رانندگی بسیار شایع است. اگر شما هم دچار این مشکل شده‌اید نگران نباشید زیرا راهکارهای مفیدی برای کاهش استرس امتحان وجود دارد که در اینجا به آنها می‌پردازیم.

کاهش استرس امتحان آیین نامه و رانندگی
ادامه ی مطلب

مسافت ترمز و توقف در یخبندان و شرایط دیگر

یکی از مباحث مهمی که در فصل دوم آیین نامه به آن اشاره شده مسافت ترمز و توقف است. زمانی که طول می‌کشد تا خودوری شما متوقف شود به موارد مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

مسافت ترمز و توقف در یخبندان و شرایط دیگر
ادامه ی مطلب

سوالات آیین نامه 1403 بدون جواب + پاسخنامه در انتها

اگر شما جزو عزیزانی هستید که ترجیح میدهند سوالات آیین نامه بدون جواب بخوانند و خودشان به آن‌ها پاسخ دهند، در ادامه این مطلب همراه ما باشید. ما یک بسته جدید سوالات آیین نامه برای شما آماده کرده ایم که جواب صحیح سوالات به صورت مستقیم مشخص نشده است. در پاسخنامه‌ای در انتهای آزمون ها جواب های صحیح را مشخص کرده ایم.

سوالات آیین نامه بدون جواب + پاسخنامه
ادامه ی مطلب

فردا امتحان آیین نامه دارم چیکار کنم قبول بشم ؟

خیلی از ما انجام کارهامون رو به لحظه‌ی آخر موکول می‌کنیم. مخصوصا در زمینه‌ی امتحان آیین نامه چند هفته‌ای که وقت داریم رو به هر دلیلی از دست می‌دهیم و ناگهان متوجه می‌شویم که شب امتحان است و فردا امتحان آیین نامه دارم و باید چیکار کنم. اگه فکر می‌کنید که شما آدم تنبلی هستید که از تا امروز نخوندین اشتباه میکنید چون این موضوع بین همه‌ مشترکه . اما باید چیکار کنید که فردا قبول بشید ؟

فردا امتحان آیین نامه دارم
ادامه ی مطلب

نقطه کور در انواع خودروها

در این مطلب به مبحث بسیار مهم نقطه کور در انواع خودرو ها می پردازیم در ابتدا با مفهوم نقطه کور آشنا می شویم سپس دلیل اهمیت دانستن نقاط کور در انواع خودرو ها را بیان میکنیم و با نقاط کور در انواع وسایل نقلیه مانند کامیون ها و ماشین سنگین همچنین ماشین های سواری آشنا می شویم .

نقطه کور در انواع خودروها
ادامه ی مطلب

آموزش رانندگی در سربالایی و سرازیری

رانندگی ایمن در شرایط خاص نیازمند کسب تجربه و مهارت ها و رعایت نکات مخصوص آن شرایط است . یکی از این شرایط خاص، رانندگی در سربالایی و سرازیری است که در اینجا به آموزش آن می پردازیم . اگر تازه گواهینامه گرفته اید وهنوز کاملا به خودرو مسلط نیستید به هیچ وجه در راه های دارای شیب تند و پیچ در پیچ اقدام به رانندگی نکنید چون میتواند بسیار خطرناک باشد .در اینجا به آموزش رانندگی در سربالایی و سرازیری میپردازیم و مهمترین نکاتی را که باید هنگام رانندگی در این شرایط رعایت کنید را به شما یادآوری میکنیم در ادامه همراه ما باشید.

آموزش رانندگی در سربالایی
ادامه ی مطلب

وظیفه کاتالیست چیست؟ زمان تعویض آن طبق آیین نامه

در اینجا با قطعه از خودرو به نام کاتالیست آشنا می شویم و یاد میگیریم وظیفه کاتالیست خودرو چیست و چه زمانی باید تعویض شود. اول باید بدانید که مبدل کاتالیستی یا کاتالیست یا کاتالیزور یکی از اجزای سیستم اگزوز خودرو می باشد که وظیفه ی آن کاهش آلایندگی گازهای خروجی از موتور خودرو می باشد . این قطعه گازهای سمی و مضر برای انسان را به گازهای کم ضرر و بی ضرر تبدیل میکنید و از آلودگی هوا جلوگیری میکند . در تصویر این قطعه را مشاهده می کنید .

مبدل کاتالیستی چیست ؟
ادامه ی مطلب

امتحان آیین نامه رانندگی (سوالات آزمون آیین نامه 1403)

امتحان آیین نامه رانندگی همیشه یکی از مشکلاتی است که در مسیر گرفتن گواهینامه وجود دارد و بسیاری از دوستان بارها در آن مردود می شوند. ما در وبسایت گواهیار جدیدترین سوالات آزمون آیین نامه را برای شما جمع آوری کرده ایم که با این سوال ها می توانید به راحتی قبول شوید (قبولی ۱۰۰٪) در اینجا خلاصه ای از مهم ترین سوالات امتحان آیین نامه 1402و 1403را میخوانید و با آنها آشنا می شوید .

امتحان آیین نامه رانندگی
ادامه ی مطلب

تفاوت آیین نامه موتور و ماشین در چیست ؟ + سوالات

حتما برای شما که قصد گرفتن گواهینامه موتور دارید این سوال پیش آمده که آیا آیین نامه موتور و ماشین با هم فرق داره ؟ باید بگوییم بله با وجود تمام شباهت هایی که بین این دو وجود دارد اما نمیتوان از تفاوت آن ها چشم پوشی کرد زیرا تعداد سوالات مختص موتورسیکلت در امتحان آیین نامه به قدری هست که اگر نتوانید به آن ها پاسخ دهید حتما مردود می شوید ! اما تفاوت آیین نامه موتور و ماشین در چیست ؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا به جواب سوال هایتان در این مورد برسید .

تفاوت آیین نامه موتور و ماشین
ادامه ی مطلب

سوالات آیین نامه ماشین با جواب سال 1403

برای گرفتن گواهینامه ماشین سواری یا هما گواهینامه پایه سه باید در امتحان آیین نامه رانندگی قبول شوید. در اینجا تعدادی از سوالات آیین نامه ماشین را برای شما آماده کرده ایم و امیداواریم با خواندن این نمونه سوالات آیین نامه و همچنین سایر مطالب وبسایت ما بتوانید در امتحان آیین نامه قبول شوید .

سوالات آیین نامه ماشین
ادامه ی مطلب