هزینه و شرایط دریافت گواهینامه پایه یک (خرداد 1401)

برای رانندگی با خودروهای سنگین مانند اتوبوس(بالای 26 نفر) و کامیون( بالای 6 تن) شما نیاز به داشتن گواهینامه پایه یک دارید و بدون داشتن این گواهینامه اجازه ی رانندگی با این خودروها را نخواهید داشت . در این جا شرایط گواهینامه پایه یک و هزینه های دریافت آن را برای بیان میکنیم . همچنین میتوانید نمونه سوالات آیین نامه پایه یک را نیز از سایت ما دریافت کنید .

مراحل گرفتن گواهینامه پایه یک

برای اخذ گواهینامه پایه 1 باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید در اینجا به این مراحل میپردازیم تا دید بهتری برای گرفتن این گواهینامه داشته باشید .

  • مراجعه و ثبت نام در آموزشگاه
  • انجام معاینات پزشکی
  • شرکت در کلاس های آیین نامه
  • شرکت در کلاس های عملی رانندگی اتوبوس و کامیون
  • قبولی در امتحان آیین نامه رانندگی پایه یک
  • قبولی در امتحان عملی آیین نامه پایه یک

شرایط گواهینامه پایه یک

برای ثبت نام گواهینامه پایه یک باید شرایط حداقلی را داشته باشید که در اینجا آنها را بیان میکنیم :

  1. سن شما باید حداقل 25 سال باشد.
  2. شما باید گواهینامه پایه دوم داشته باشید و از دریافت آن دو سال گذشته باشد.

بعد از گذراندن این مراحل شما موفق به دریافت گواهینامه پایه 1 می شوید . توجه داشته باشید که قبولی در امتحان ها ممکن است کمی سخت باشد و شما را به دردسر بیاندازد اما در آخر این مطلب راه حل راحتی را برای شما معرفی میکنیم.

هزینه ی ثبت نام گواهینامه پایه یک

در سال 1401 برای دریافت این گواهینامه باید حدود 2 تا 2.5 میلیون تومان هزینه کنید که شامل ثبت نام و معاینات و کتاب و … میشود .

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام

به هنگام مراجعه به آموزشگاه برای ثبت نام باید مدارک زیر و هزینه ی ثبت نام را به همراه داشته باشید:

  1. اصل گواهینامه پایه دو (ب 2)
  2. اصل کارت ملی هوشمند و یک کپی پشت و رو از آن ( یا کارت ملی قدیمی + رسید ثبت احوال برای تایید ثبت نام شما برای کارت هوشمند).
  3. به همراه داشتن سایر گواهینامه ها (در صورت داشتن)  مانند گواهینامه موتور یا ویژه
  4. 8 قطعه عکس 3*4 با پس زمینه ی روشن.

امتحان عملی گواهینامه پایه 1 چگونه است ؟

شما با داشتن این گواهینامه میتوانید اتوبوس و کامیون های سنگین را برانید پس برای قبولی و گرفتن گواهینامه باید بتوانید در امتحان عملی با خودورهای اتوبوس و کامیون قبول شوید . سخت ترین بخش گرفتن گواهینامه پایه یک همین بخش عملی آن است و قبولی در آن ممکن است ماه ها طول بکشد . به دلیل این کوچکترین اشتباه در هنگام رانندگی با خودروهای سنگین میتواند بسیار خطر آفرین باشد و جان بسیاری را به خطر بیاندازد برای امتحان عملی گواهینامه پایه 1 بسیار سختگیری می شود .

امتحان عملی گواهینامه پایه یک چند مرحله دارد ؟

برای گذراندن این مرحله ی مهم از گرفتن گواهینامه باید دو مرحله را پشت سر بگذارید . اول باید با کامیون در جاده های بیرون شهری رانندگی کنید و در صورت قبول شدن در این مرحله به سراغ امتحان عملی با اتوبوس می روید با قبول شدن این مرحله به اتمام کار می رسید و باید یک تا چند ماه منتظر بمانید تا گواهینامه به دستتان برسد .

در هنگام گذراندن کلاس های عملی آموزش رانندگی حتما توجه کافی را داشته باشید تا رانندگی با خودروهای سنگین را به خوبی یاد بگیرید . تسلط شما بر خودرو به شما کمک میکند که خیلی راحت تر و زودتر در امتحان عملی قبول شوید پس حتما کلاس های آموزش عملی را جدی بگیرید .

یکی از مواردی که بسیاری از هنرجویان در انجام آن مشکل دارند تعویض دنده کامیون است که در لینک زیر میتوانید محل دنده های کامیون را یاد بگیرید و در فیلمی که در ادامه برای شما گذاشته ایم نحوه تعویض دنده کامیون در تپه را مشاهده میکنید .

آموزش تعویض دنده ی کامیون

فیلم آموزش رانندگی پایه یک دنده کشی در تپه

همین الان قبولیتو در آزمون آیین نامه پایه یک تضمین کن

چطوری تو امتحان آیین نامه قبول بشم؟

ما برای قبولی در امتحان آیین نامه راه حل ساده ای داریم . شاید شما هم مانند بسیاری از دوستان نمونه سوالات آیین نامه پایه دوم را از ما تهیه کرده باشید و به راحتی در امتحان قبول شده باشید . باید بگویم سوالات آیین نامه پایه یک ما نیز به همان کیفیت است و قبولی شما را صددردصد تضمین میکند.

برای دانلود سوالات آیین نامه پایه یک رو دکمه ی زیر کلیک کنید و بعد از مطالعه ی مطلب میتونید سوالات رو تهیه کنید .

دانلود سوالات آیین نامه پایه یک

تبلیغ وبسایت خرمایی - خرمای خاتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *