قانون پارک در خیابان یک طرفه و دو طرفه

ممکن است دیده باشید که در خیابان های یک طرفه و یا دو طرفی برخی خودروها در سمت چپ خیابان پارک شده اند و برخی خودروها در سمت راست خیابان. از نظر قانون راهنمایی و رانندگی باید در کدام سمت خیابان خودرو را پارک کنیم ؟

قانون پارک در خیابان یک طرفه

پارک در خیابان یک طرفه

در خیابان های یک طرفه که فقط مسیر رفت وجود دارد طبق کتاب آیین نامه رانندگی باید در سمت راست خیابان پارک کنیم. یکی از دلایلی که می ‌توان برای این قانون بیان کرد این است که هنگام خروج از پارک اگر در سمت راست خیابان توقف کرده باشید دید بهترین نسبت به عبور خودروها از عقب خواهید داشت.

گاهی در سوالات آیین نامه رانندگی از قانون سوالاتی طرحی می‌شود حتما این نکته را به خاطر داشته باشید که در خیابان یک طرفه باید خودرو را در سمت راست خیابان پارک کنید.

پارک در خیابان دوطرفه

قانونی که در بالا برای خیابان یک طرفه بیان کردیم برای خیابان دوطرفه که صادق است. چه در مسیر رفت باشید و چه در مسیر برگشت شما فقط حق دارید خودرو را در سمت راست خیابان پارک کنید. اگر خودرو را در سمت چپ پارک کنید برای خروج از پارک به دلیل کم بودن دید نسبت به خودروهای در حال عبور از خیابان دچار مشکلات زیادی می‌شوید.

همچنین مامور محترم راهنمایی و رانندگی در صورت مشاهده پارک در سمت غیر مجاز حتما خودروی شما را جریمه خواهد کرد. توجه کنید در تصویر زیر خودروی قرمز رنگ جریمه خواهد شد.

گاهی با رعایت نکات بسیار کوچکی در رانندگی از خطرات بسیار زیادی جلوگیری می‌شود. یکی از این نکات رعایت قوانین پارک در شرایط مختلف است می‌تواند از ضررهای مالی و جانی بسیاری جلوگیری کند. حتما مطلب بسیار مهم پارک در سربالایی را نیز مطالعه کنید تا از وقوع حوادث ناخواسته برای خود و دیگران جلوگیری کنید.

تبلیغ وبسایت خرمایی - خرمای خاتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *