نحوه پارک در سربالایی و سراشیبی

حتما در رانندگی برای شما پیش خواهد آمد که بخواهید در یک راه دارای شیب توقف کنید و در این مواقع حتما باید نکاتی را رعایت کنید که از بروز خطر جانی و مالی جلوگیری شود در اینجا یاد میگیریم که چگونه در سراشیبی یا سربالایی توقف کنیم . نحوه ی پارک در سربالایی و سراشیبی یکی از نکات مهمی است که حتما باید به درستی انجام شود .

آموزش پارک در سربالایی و سرازیری

توجه کنید که ترمز دستی مهم ترین ابزار ثابت نگه داشتن خودرو در هنگام توقف است پس حتما باید به خوبی عمل کند تا خودروی شما خود به خود به حرکت در نیاید اما گاهی ترمز دستی به تنهایی توانایی نگه داشتن خودرو را ندارد و شما باید از ابزار دیگری هم کمک بگیرید تا خودرو ثابت شود.

چه جاهایی نمیتوان توقف کرد؟ مکان های توقف ممنوع (کلیک کنید)

همیشه باید خودرو را به گونه ای پارک کنید که در صورتی که ترمز دستی به خوبی عمل نکرد خودرو به خارج از جاده کشیده شود و با آمدن به داخل جاده باعث حادثه نشود . بسته به سربالایی یا سرپایینی بودن شیب و همچنین جدول داشتن یا نداشتن راه به صورت های زیر عمل میکنیم.

پارک در سربالایی دارای جدول

هنگام پارک در سربالایی های دارای جدول به این صورت عمل میکنیم . همانند تصویر زیر فرمان را به سمت چپ میچرخانیم به گونه ای که پشت لاستیک های خودرو با جدول در تماس باشد و جدول از به حرکت در آمدن خودرو جلوگیری کنید . حتما ترمز دستی را بکشید . دنده را در حالت دنده یک قرار دهید تا به ترمز دستی برای جلوگیری از حرکت خودرو کمک کند . برای اطمینا بیشتر میتوانید سنگ یا آجری نیز پشت چرخ ها قرار دهید .

پارک در سربالایی دارای جدول

پارک در سربالایی فاقد جدول

برای پارک در سربالایی های فاقد جدول کمی متفاوت عمل میکنیم به این صورت که فرمان خودرو را به سمت راست میچرخانیم تا در صورتی که خودرو از حالت پارک خارج شد به خارج از راه هدایت شود و خطر کمتری ایجاد کند . ترمز دستی را بکشید و دنده را در حالت دنده یک قرار دهید . برای اطمینان هم میتوانید مانعی مانند سنگ پشت چرخ ها قرار دهید .

پارک و توقف خودرو در سراشیبی

برای پارک در سراشیبی اهمیتی ندارد که راه دارای جدول باشد یا خیر و به این صورت عمل میکنیم که فرمان را سمت خارج از راه یعنی سمت راست میچرخانیم . ترمز دستی را میکشیم و دنده را در حالت دنده عقب قرار میدهیم . و برای اطمینان بیشتر مانعی را جلوی چرخ ها میگذاریم .

پارک در سراشیبی

نکات مهم:

سعی کنید هیچ گاه خودروی خود رو را در مسیری که دارای پرتگاه است متوقف نکنید .

برای این که دنده بتواند برای توقف خودرو کمکی کند باید صفحه کلاچ شما سالم باشد.

همیشه قبل از ترک خودرو از سالم بودن ترمز دستی اطمینان حاصل کنید .

تبلیغ وبسایت خرمایی - خرمای خاتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *