نحوه استفاده از تابلو احتیاط یا مثلث خطر

هنگامی که در راه ها خودروی شما خراب یا دچار نقص فنی میشود یکی از مهمترین کارها این است که شما باید سایر رانندگان را از این اتفاق مطلع کنید . یکی از کارهایی که برای این منظور باید انجام دهید دهید استفاده از مثلث خطر است که به نام های تابلو احتیاط یا مثلث شبرنگ نیز شناخته میشود در اینجا به نحوه ی استفاده از این تابلو و فاصله های مناسب آن را بررسی میکنیم .

 

تابلو احتیاط یا خطر یا شبرنگ

معمولا تمام خودروهایی که از نمایندگی ها به صورت نو خرید میکنید این تابلو از لوازم همراه خودرو است و در صندوق عقب خودرو جاسازی شده و در صورت نبود این تابلو میتوانید از فروشگاه های لوازم یدکی و … آن را تهیه کنید .

 

فاصله ی تابلو احتیاط در بزرگراه ها و آزادراه ها

در صورتی که در بزرگراه یا آزاد راه قرار دارید و خودروی شما دچار نقص فنی میشود باید خودرو را به کناره ی راه هدایت کنید و تابلو احتیاط را در فاصله ی 150 متری از خودرو قرار دهید تا رانندگانی که با سرعت بالا در بزرگراه ها در حال حرکت هستند زمان کافی برای عکس العمل و جلوگیری از خطر داشته باشند . 

اتومبیل شما در بزرگراه ( آزاد راه ) دارای نقص فنی شده تابلوی مثلثی را در چند متری قرار میدهید ؟ جواب : در فاصله 150 متری.

 

توجه کنید که مثلث شبرنگ یا تابلو احتیاط باید از فاصله 150 متری قابل دیدن باشد تابلو های استاندار بخاطر استفاده از رنگ های شبرنگ این خاصیت را دارند و در فاصله های زیاد قابل دیدن هستند . 

 

فاصله مثلث خطر در جاده های برون شهری

در جاده های برون شهری معمولا سرعت خودروها کمتر از آزادراه ها و بزرگراه ها میباشد به همین دلیل میتوانید تابلو را در فاصله نزدیک تری قرار دهید . برای این راه ها تابلو احتیاط در فاصله 70 متری از محل خطر قرار میگیرد .

 

در صورتی که خودرو در پیچ ها یا تپه ها دچار نقص فنی شد باید مثلث را به گونه ای قرار داد که خودروها را از 200 متری متوجه خطر کرد . 

 

در وبسایت ما میتوانید جدیدترین سوالات آیین نامه رانندگی را تهیه کنید و با خواندن آنها به صورت 100 تضمینی قبول شوید برای دانلود این سوالات می توانید به لینک زیر مراجعه کنید .

همچنین میتوانید مهمترین سوالات آیین نامه را به صورت آنلاین در سایت ما مطالعه کنید روی دکمه زیر کلیک کنید

تبلیغ وبسایت خرمایی - خرمای خاتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *