5 راه تشخیص خیابان اصلی از فرعی

تشخیص خیابان اصلی از فرعی کار بسیار ساده ایست که در این مطلب آن را به خوبی یاد میگیرید . در نمونه سوالات آیین نامه برای تعیین حق تقدم باید نوع راه را بشناسید در اینجا سعی می کنیم فرق بین این دو را برای شما مشخص کنیم تا هم در امتحان آیین نامه و هم در رانندگی بتوانید از آن استفاده کنید .

تشخیص خیابان اصلی از خیابان فرعی

تعریف خیابان اصلی و فرعی

تعریفی که در کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی در مورد این دو نوع راه بیان شده را در زیر مشاهده میکنیم در ادامه به صورت تصویری این تعریف ها را آموزش میدهیم .

تعریف خیابان اصلی: راهی است که در برخورد با راه های دیگر عرض سواره روی آن بیشتر است یا با نصب علایم راهنمایی و رانندگی ، اصلی تلقی شود ، در غیر این صورت در سمت راست راه دیگر قرار دارد.

تعریف خیابان فرعی: راهی است که در برخورد با راه های دیگر عرض سواره روی آن کمتر است و یا با نصب علایم راهنمایی و رانندگی ، فرعی تلقی شده و در غیر این صورت در سمت راست راه دیگر قرار دارد.

تشخیص خیابان اصلی به وسیله تابلو

گاهی در خیابان ها یک تابلو نصب میکنند که نشان دهنده ی آن است که آن خیابان اصلی است .تابلو خیابان اصلی را در زیر مشاهده میکنید .

تابلو خیابان اصلی

تابلو خیابان اصلی
تابلو خیابان اصلی

مشاهده ی این تابلو به شما این را یاد آوری میکند که در خیابان اصلی در حال رانندگی هستید و باید قوانین مربوط به این نوع راه را رعایت کنید . معمولا حق تقدم با خودرویی است که در این خیابان ها قرار دارد .

تابلو پایان خیابان اصلی

تابلوی دیگری نیز داریم که نشان دهنده ی پایان خیابان اصلی است و با دیدن این تابلو شما دیگر در مسیر اصلی قرار ندارید و حق تقدمی که به واسطه ی حضور در خیابان اصلی به شما داده شده بود از بین میرود .

تابلو پایان خیابان اصلی
پایان خیابان اصلی

شناسایی خیابان اصلی و فرعی در تقاطع ها

فرق بین خیابان اصلی و فرعی چیست ؟ چگونه در تقاطع ها میتوانیم راه اصلی و فرعی را شناسایی کرد ؟

در اینجا به صورت تصویری یاد میگیرید که جاده اصلی و فرعی راه تشخیص دهید و به این وسیله بتوانید به سوالات حق تقدم در امتحان آیین نامه پاسخ دهید .

چرا تشخیص راه اصلی از فرعی برای ما مهم است ؟

توجه کنید همیشه حق تقدم با خودرویی است که در راه اصلی در حال حرکت است و پس برای پاسخگویی به سوالات حق تقدم ابتدا باید تشخیص دهید کدام راه اصلی است و کدام فرعی .

چه راه هایی برای تشخیص داریم ؟

در اینجا چند روش را بیان میکنیم که با استفاده از آنها میتوانید نوع راه را تشخیص دهید .

1-با استفاده از تابلوی ایست در تقاطع

فرق خیابان اصلی و فرعی

2- با استفاده از تابلو رعایت حق تقدم

تفاوت خیابان اصلی و فرعی

3- با استفاده از چراغ چشمک زن قرمز و زرد

4-با اندازه گیری عرض خیابان

5- خیابان بدون نشانه یا هم عرض

حالا که این مبحث رو یاد گرفتیم پیشنهاد میکنم حتما مطلب حق تقدم در رانندگی را هم بخوانید تا بتوانید به سوالات این بخش به خوبی جواب دهید.

امیدواریم این بخش از آیین نامه رانندگی را به خوبی یاد گرفته باشید . در وبسایت ما میتوانید بهترین آموزش های آیین نامه را به صورت رایگان مطالعه کنید و با خواندن سوالات آیین نامه ما در امتحان آیین نامه موفق شوید.

تبلیغ وبسایت خرمایی - خرمای خاتم

2 دیدگاه برای «5 راه تشخیص خیابان اصلی از فرعی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *